Gebeliğimin 7. Haftası

Bir kez daha çöl sıcağının nasıl bir şey olduğunu tattıran ama tertemiz denizi ve iklimi kadar insanlarının da sıcak olduğu Antalya da; yorucu, bol mide ekşimeli ve biraz stresli bir haftayı geride bıraktım.

Geçen hafta bazı kan tahlilleri ve idrar tahlili yapıldı.  Doktorum tek tek sonuçları açıklıyordu …….  karşı dirençlisiniz vs… Bir ara kızamıkçık hastalığından bahsetti. Ben de birkaç ay önce eski adıyla sağlık ocağı yeni adıyla güya aile hakiminde ‘’kızamıkçık’’ aşısı yapıldığını söyledim. Doktorum, kızamıkçık aşısı yapıldıktan sonra uzun bir süre gebe kalınmaması gerekiyordu dedi.

O an ‘’ Eyvah! Yanlış bir şey mi yaptım? ''
''Aşıyı ne zaman yaptırmıştım?''
''4 ay? 5ay yok yoksa 6ay?'' mı olmuştu derken… 
Tam bir tarihi almak için aile hekimine gittim. Ve aşıyı yaptıralı 7 ay olmuştu.  Ve bu aşı yapılırken bana hiçbir bilgi verilmemişti! Hemen doktorumu aradım ‘’sorunun olmayacağını’’ söyledi. Daha sonra yaptığım araştırmalara göre bu aşı yapıldığında 3 ay gebe kalınmaması gerekiyormuş. Aile hekimini ve yanındaki hemşireyi bilgi vermediği için sağlık bakanlığına da ayrıca şikâyette bulundum. Uzun lafın kısası bu yazı kime ulaşıyorsa; gebe kalmadan önce sakın aşı yaptırmayın,  mutlaka bir kadın doğum uzmanından bilgi alın derim.  Böyle bir stresi geride bıraktım.
Geçen hafta mide ekşimesi yaşamamın sebebini buldum sanırım. Ekşi, acı ve baharata bir süreliğine veda ediyorum…
Bu arada Ramazan ayına da girmiş bulunuyoruz. Tüm islam aleminin Ramazan ayı mübarek olsun...

Yorumlar

  1. İkinci kez anne olacağın için seni kutlarm, hayırlısıyla al bebeğini kucağına. Sağlıkla.
    Hayırlı Ramazanlar

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun,ben de oğlumu sağlık ocağına götürüyorum aşı için,gereken ilgiyi göremiyorum,üstelik gereksiz yere yorumlar yapıyorlar.Önemli şeyler hakkında bilgilendirseler ya!Hayırlı olsun bebeğiniz:)

    YanıtlaSil
  3. çokk geçmiş olsunn canımm::(
    ne olur sanki işlerini dürüstçe yapsalar..
    şu yaşanan strese bakın.
    hayırlısı ile alasın canım inşallah bebişini kucağına:)
    hayırlı ramazanlar..
    sevgiler hemşehrime yürektenn..
    :)

    YanıtlaSil
  4. nasılda insanlar hayatıyla bu kadar kolay oynayabiliyorlar,güya aile hekimi herşeye hakim olacaktı,inşallah bir sorun çıkmaz...

    YanıtlaSil
  5. Tebrikler canım, ülkemizde ne yazık ki özellikle sağlık sektöründe bu tip şeyler yaşanabiliyor. Neyseki problem olmamış. Yeni haberlerini bekliyoruz :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. hay allahım.. nasıl bilgi vermezler ki.. neyse allahtan süre aşımı olmuş..
    minişinin iyi olduğuna sevindim.. hayırlısıyla gelsin inşallah..

    YanıtlaSil
  7. Hey güzel Allah ım.
    Memleketim.

    Geçmiş ola.

    Bıkmış anne Çiğdem

    YanıtlaSil

Yorum Gönder