Portakallı Kek

 
 
Kek için;
 
3 Yumurta
7 Yemek kaşığı şeker (1 su bardağı)
7 Yemek kaşığı dolu dolu un
1 Paket Vanilya
1 Paket kabartma tozu
1 Portakalın suyu
1 Portakalın rendesi
 
Sosu için;
 
2 Portakal suyu
4 Yemek kaşığı şeker
2 Portakal rendesi
 
Yapılışı: Önce sosu hazırlayıp soğumaya bırakıyoruz. Portakal suyu ve şekeri bir taşım kaynattıktan sonra, rendeleri ekleyip bir taşım daha pişiriyoruz.
 
Kek için, yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Daha sonra portakal suyu ve rendesini ekliyoruz. Son olarak un, vanilya ve kabartma tozu ekliyor, karışımızı bir borcama döküyoruz. 150 derece fırında yaklaşık 20-25dk pişiriyor ve sıcak kekin üzerine soğuk sosu döküyoruz.  Mis gibi portakal kokulu keki yiyoruz. :)
 
Yapan ve yiyenlere afiyet olsun!

Yorumlar

  1. süper görünüyor..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. oy oy harika.. bizim kızçe uslu galiba sen böyle şeylere vakit ayırabildiğine göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem gelince biraz yük kalkıyor tabi üzerimden :)

      Sil
  3. Ben de yapaıyorum bunu arada misler gibi kokuyor. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler, pek makbul...)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık. bir zamanların meşhur kekiydi değil mi? daha dün yedim:) ama bence vanilyaya gerek bile yok ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder