Bebeklerde Düşme!

Minik Bilgemiz 5. ayının içerisinde. Ve kıpır kıpır tam dönüyor ve hatta emekleme çalışmaları yapıyor. Ellerinden bir kuvvet alabilse durduramayacağız...
 
Bu haraketli halini bildiğim için, gün içerisinde birlikteyken yere oyun halısının üzerine yatırıyorum. Ses çıkarmaya da başlayınca ablasıyla iletişimleri arttı. Bahar sabahlarında kuşların cıvıltıları gibi cıvıl cıvıl evimiz.
 
Çok şükür her şey yolunda gidiyordu... Ta ki cumartesi sabahına kadar.
 
Eşim, bir işi için evden erken ayrıldı. Ve ben de evde kızlarla ilgilenmeye başladım. Ki çocuklar erken uyanıyorlar. Minik kızımı yatak odasında bizim yatağımızın (yüksek bir baza) ortasına yatırdım.
Yatak öyle büyük göründü ki gözüme ''yok canım düşmez'' dedim. Daha sonra çamaşırları makineye koymak için odadan ayrıldım. Baktım ki bir elbisenin lekesi var onu da çitileyip makinaya atayım dedim ki...
 
Odadan bir ağlama sesi yükseldi.
 
Gittiğim zaman minik bebeğim yerde ve ağlıyordu. Öyle korktum ki hemen kucakladım sakinleştirmeye çalıştırdım. Emzirdim falan derken, sustu. Hatta gülücükler atmaya başladı. Ama içime sinmedi düşmesini de görmedim ama belli ki kafasını da vurmuştu.
 
Annemi aradım ve durumu anlattım. ''Korkma bir şey olsa ağlamaya devam ederdi'' dedi.
 
Evet, normal görünüyordu ama yok yine rahat etmedi içim. Bir taraftan da kendimi suçluyordum neden bıraktım neden neden...
 
Sonra aldım kızları Hastanenin yolunu tuttum.
 
Böyle durumlara Genel Cerrah bakıyormuş. Bunu da öğrenmiş olduk! Hafta sonu olduğu için pek yoğunlukta yoktu.
 
-Doktor:  ''Nedir sorun?''
 
-Yataktan düştü.
 
-Doktor: ''Kustu mu?''
 
-Hayır. Sadece ağladı ve sakinleştirdim.
 
Daha sonra şöyle bir baktı, kafasını elledi.
 
-Doktor: ''Korkma bir şey yok annesi. 1 metreden bile düşse çoğu zaman bir şey olmaz. 24 saat takip etmekte faydalı olur tabi ki'' dedi.
 
Ve ayrıldık. Allaha şükür bir şey yoktu. Ama o günün sonuna kadar keşkelerin için de boğuldum boğuldum...
 
Düşme durumunda şunlara dikkat edilmesi gerekiyormuş dostlar:
  1. Kucağımıza aldığımız ve emzirdiğimiz halde çok ağlıyor, sakinleşmiyor mu?
  2. Kafasında- vücudunda şişlik, kızarıklık var mı?
  3. Uyku hali var mı?
  4. Kusma var mı?
Yukarıda saydıklarım var ise mutlaka uzman bir hekime göstermeniz de fayda var. Umarım bir daha aynı şeyi yaşamayız. Çok dikkatli olmak gerekiyor çok!!!
 
Herkese iyi haftalar diliyorum...
 
 

Yorumlar

  1. Offf çok yakın zamanda 2 kere başıma geldiği için seni çok iyi anlıyorum,çok sinir bozucu:( Ben de hastaneye gittim,aynı soruları sordu doktor.Allah korusun onları,özellikle bizim görmediğimiz zamanlarda daha çok korusun:(

    YanıtlaSil
  2. ay aynı durumdayız kıpır kıpır, çoğu kez gözümün önünde yuvarlanıyor korkuyla atılıyorum üzerine... bilgiler için teşekkürler...Çok geçmiş olsunn..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizin başınıza gelmez. Çok dikkatli olun derim...

      Sil
  3. Nisan da 8 aylık falandı yataktan düşmüştü .( ama ağladı ve sonrasında birşey olmadı çok şükür, çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür bizde de sorun yok. Teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder