Tek Hamur Ve Farklı Lezzetler!

Sevgili Blog,

Yine ihmal ediyorum seni ve blog dostlarını... Yazmayı ve diğer blogları takip etmeyi özlüyor ama tembellik ediyorum. Şu an, henüz uyumayan ve hiç uyku niyeti olmayan bir çocuk ile yazıyorum tüm bunları. Çocukları için o kadar araştıran, okuyan ve uyku düzenini oturtamamış bir anne olarak :( 

Bugün, evde tam not alan bir tarif paylaşmak istedim. 

Siz de benim gibi tek bir hamur ile farklı lezzetler keşfetmeye var mısınız? 

O zaman vereceğim tarifi mutlaka deneyin. Sevdiklerinizi mutlu edin. 


Malzemeler Ve Yapılışı:
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 küçük paket instant pakmaya
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yumurta ve 1 yumurta beyazı(sarısı üzerine sürmek için ayrılır)
  • Yumuşak bir hamur elde edinceye kadar un eklenir. 
 Yaklaşık 1- 2 saat sonra, mayalanan hamurdan küçük bezeler yapılır dilediğiniz şekil verilir. 

Biberli Ekmek İçin;

Hatay yöresine ait bu tarif favorim oldu...

  • 1 Adet orta boy kuru soğan 
  • 1 Adet biber
  • 2 Yemek kaşığı susam 
  • 1 Tatlı kaşığı pul biber
  • 1 Tatlı kaşığı kimyon 
  • Tuz
  • 1 Tatlı kaşığı kekik
  • 1 Yemek kaşığı domates salçası
  • 1 Yemek kaşığı biber salçası
  • Sıvı yağ
Karışımı hafif kavuruyoruz. Mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, üzerine sürüyoruz. Çok kabarmaması için çatal ile delikler açabilirsiniz. 


Tarçınlı Çörek;

  •  2 Yemek kaşığı tereyağ (eritilecek)
  • 2 Yemek kaşığı tarçın
  • 2 Yemek kaşığı toz şeker

Hamurdan küçük bezeler koparıp, eriyen tereyağ ile üzerini yağlıyoruz. İstediğiniz şekli verebilirsiniz. 

Açma;

Küçük bezeler ile istediğimiz şekli verip, yumurta sarısı sürüyoruz. 

Deneyenlere afiyet olsun. :)

Yorumlar

  1. Harika bir fikir bu ben de arada kurabiye hamuruyla yaparım. Seninkini kahvaltı davetlerinde uygulamalı..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder