Çıtır Poğaça Ve Finike

Antalya’nın batısında kalan ilçelerden belki de en şirini, en güzeli, en yaşanası olanlardan birisidir Finike. Sıkıcı şehir trafiğinden sonra deniz kıyısından süzülerek,  seyahatinize başlarsınız... Mis gibi kokan deniz ve çam ağaçlarıyla yolculuğunuz devam eder...

Ve portakal çiçeği kokan ilçeye ulaşırsınız....

 
Yarın sabah işte o muhteşem kokuyla güne merhaba diyeceğimiz için şanslıyız :)
 
Sevdiklerimizle yapacağımız kahvaltımıza renk katması için ben de çıtır poğaçalar hazırladım. Oldukça pratik ve mayalı poğaçalar gibi mideyi yormuyor.
 

 
Yarın hafta sonu eşiniz ve çocuklarınız, sabah poğaça kokuyla uyansınlar ister misiniz? Ablamın, sık sık yaptığı bir tarifi ben de tarif defterimde (yaptım-yedim) paylaşmak isterim...
 
Malzemeler:
  • Yarım paket margarin yada tereyağ (eritilecek)
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 2 Tane yumurta
  • 2 Tane kabartama tozu
  • Biraz tuz
  • 3.5 Su bardağı un (ben bu şekilde yaptım)
Yapılışı:
  • Eritilen margarin/ tereyağ ılık olarak bir kabın içine alınır.
  • Diğer malzemeler sırayla eklenir,
  • 1 yumurta sarısı üzerine sürmek için ayrılır
  • 3.5 su bardağı un ve 2 Paket kabartma tozu eklenir,
  • Cıvık bir hamur elde edilir.
  • Küçük parçalar koparılıp, açılır ve istenilen bir malzeme konulup, kapatılır.
  • Üzerine yumurta sarısı sürülür,
  • Susam ve çörek otu ile süslenir,
  • 180- 200 derecede kızarana kadar pişirilir
  • Afiyet olsun!
Not: Aynı gün yapılır ve tüketilirse çıtır çıtır bir poğaça oluyor.

Mutlu hafta sonları :)

Yorumlar

  1. Emel Hanım ellerinize sağlık. Poğaçalarınız mis gibi olmuş.

    YanıtlaSil
  2. piknikte yediğim poğaça ise kesin denemeliyim. harikaydı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder