Merhaba ''Yaz'' Elveda ''Bez''

 
 
Bundan tam 15 gün önce tuvalet eğitimine başlamıştık. İkinci çocuk olduğu için daha kolay öğreneceğini düşünmüştüm fakat hiç öyle olmadı! Şu günlerde başarılı sonuca ulaştık diyebilirim...  Diyebilirim, diyorum çünkü hala emin olamıyorum.
 
Neden mi?
  • Canı isterse, aklına gelirse söylüyor,
  • Ben sık sık sorarsam var diyor,
  • Kimi zaman çişini söylüyor, kakasını söylememeyi tercih ediyor.
  • Şimdiye kadar kaç kilot attım saymadım.
 
Eskiden ne kadar zormuş bezleri yıkamak. Canım annemi bir kez daha anladım. Ben şimdi işin kolayına kaçıyorum ama kimi zaman yıkanabilecek boyutta olmuyor :( Çok fazla ısrarcı olmuyorum çünkü çevremde çocuklarına bu dönemde kızan ve sonra çok pişman olan ebeveynler tanıdım.
 
Neler yaşamadık ki 15 günde...
 
Dün çamaşır asmak için balkondaydım ve içeriden bir ses geldi.
 
-Anneeee çişim var!
 
Harika, hemen elimdeki çamaşırı sepete attım koşturdum içeri, bizim minik kızımız banyoya girmiş...
 
- Bıcı bıcı yapcam...
 
''Çiş var demiştin'' dememe kalmadı altına kaka yaptığını fark ettim. Uyanık o yüzden bıcı bıcı yapacağım diyor. :)
 
Neyse... yıkayıp uyuttum. Ama ''Bir daha söyle, bak kilot kaka olmuş'' dedim ve gösterdim. Bugün ise tuvalete yaptı ve çok sevindi. :)
 
Ayrıca geceleri kesinlikle bağlamamaya devam. Gece ve gündüzü bir arada öğretiyor, yatak koruyucu sermeyi ihmal etmiyorum. Gariptir ki gündüz söylemiyor fakat geceleri de altını ıslatmıyor. MaşAllah! İşte en çok sevindiğim kısım. Umarım bu şekilde devem ederiz...Sabah uyanır uyanmaz tuvalete götürüyorum. Onu da alışkanlık haline getirdik.
 
Genel anlamda inanılmaz rahatladık. Bez masrafından kurtulduk, çocuğumuz öz güven kazandı, özgürleşti, giydikleri daha çok yakışmaya başladı. Gözümde bir yaş birden büyüdü sanki...
 
Ben ise elimde koca bir çanta tanımaktan kurtuldum.
 
Tavsiyelerim Neler Mi?
  • Sık sık sorun,
  • Hiç bir şekilde kötü tepki vermeyin,
  • Her çocuk farklı oluyor karşılaştırmayın,
  • İlk üç günden sonra geceleri asla bağlamayın,
  • Alıştırma kilotu hiç bir işe yaramıyor ben ilk kızımda da ikinci kızımda da kullanamadım,
  • Lazımlıkta, dışarda her türlü ortamda yapabilmesi için teşvik edin,
  • Çişini söylediği zaman alkışlayın, ödüllendirin.
  • Teşekkür edin. Çok ciddiyim...
 Diğer maceralarımızı okumak için:
 
 
 
 
 
Merhaba ''Yaz'' Elveda ''Bez''
 
Sorusu olanlar cevaplayabilirim :)
 

Yorumlar

Yorum Gönder