ELMALI KURABİYE



Blog yazmayalı uzun zaman oldu... Bunu bir başka baslık altında yazmak istiyorum. Şimdi ağzımız tatlansın diye bir tarif ekliyorum.

Pek çok kişi tarafından sevilen ve ablamın eski bir tarifiyle yaptığım Elmalı Kurabiye! Çok az malzeme ile muhteşem bir tat eskimeyen bir tarif... Benim de favorim. 

Malzemeler:
  • 250 gr margarin (margarin sevmem diyenler için tereyağ)
  • 3 Çorba kasığı yoğurt 
  • 1 Kahve fincanı pudra sekeri
  • 1 Paket kabartma tozu 
  • 1 Paket vanilya
  • 3- 4 Su bardağı un (klasik su bardağı)
İç malzemesi:
  • 3- 4 Elma (Büyüklüğüne göre ayarlanabilir)
  • 1 Çay bardağı şeker
  • 1 Tatlı kaşığı tarçın
  • Bir miktar dövülmüş ceviz (isteğe bağlı)
Yapılışı:
  • Öncelikle elmalar rendelenir.
  • Üzerine seker ilave edilir, kısık ateşte elmalar yumuşayana ve suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Ateşin altı kapatılır. Tarçın, ceviz eklenir.
  • Karıştırılır ve soğumaya bırakılır.
İç malzeme soğurken, hamur hazırlanır.
  • Un yavaş yavaş eklenerek, tüm malzemeler karıştırılır. 
  • Yumuşak bir hamur elde edilir. 
  • İstenilen sekil verilerek, İç malzemeden bir çay kaşığı eklenir.
  • 180 derece fırında pembeleşene kadar pişirilir.
  • Kurabiyeler soğuduktan sonra, pudra şekeri serpilir.
  • Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık,elmalı kurabiye yi her zaman seviyorum.Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. çok severim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.👏 mucit anne Emelciğim. Elmalı kurabiyeyi kim sevmez.

    YanıtlaSil
  4. tariflerini özlemişim... haftasonu yapayım harika gorunuyor
    ellerine sağlık
    sevgiler.

    mugeninlistesi.blogspot.com
    www.obiranne.net

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorum yazmani ve yazilarini ozledigimi fark ettim :)

      Sil

Yorum Gönder