Yeni nesil çocuk yetiştiren anneler burada mıyız?

Yaz tatili başlayalı yaklaşık iki hafta oldu. Okula ve düzene alışan çocuklarda haliyle bir boşluk  ve evde akşama kadar ne yapsam?! sıkıntısı başladı. Pek çok ev gibi bizim evde de aynı şeyler söz konusu... 
Kızlarım öğrenmeyi ve eğlenmeyi çok seviyorlar. Haftada 3 gün (1 saat) yaz okuluna başladılar ama kalan zamanlarda onlarla kaliteli zaman geçirmem gerekiyor. 
Bu yıl bir ilk yaşandı ve MEB karneler ile birlikte ebeveynlere yol gösterecek ''Yaz Etkinlikleri''ni dağıttı. Belki de bana yardımcı olacak şey buydu!



Biraz göz attım ve hakikaten güzel ve yapılabilecek etkinlikler yer alıyordu. Kız çocuk, erkek çocuk  diye ayırt etmeden nasıl da güzel hazırlanmış!
Etkinlikler kartında yer alan maddelerin birin de ''Bir bilim insanının hayatını araştırın.'' deniliyordu. Evet, ama bunu kolay yoldan ve akılda kalıcı, eğitici şekilde nasıl yapabilirdim? 
Aklıma Pisagor  ve ''Adalet Kupası'' geldi. 
Önce Pisagor hakkında kısa bir bilgi vermek gerekti. 
Kızlarıma sordum... "Pisagor diye bir şey ya da birini duydunuz mu?"
Bilge: Pisagor muuuu? Yooo (6 yaş)
Hanife: ''Evet anne. Fen bilgisi dersinde duydum. Dünya'nın yuvarlak olduğunu ispatlayan bilim adamlarından biri, hatta bir de Macellan var.'' dedi (9 yaş)
Kızımın bu bilgisinin verdiği hoşluk ile sohbetimize devam ettik. Sonra bunu bir deney ile kalıcı kılmaya karar verdik.
Geldik "Yaz Etkinlikleri"nin aklımıza düşürdüğü ilk deneyimize... 
Yeni nesil çocuk yetiştiren anneler burada mıyız? 
Hadi izleyin ve siz de deneyin. :)

Veee mucitanne youtube kanalıma ücretsiz abone olarak destek vermeyi ihmal etmeyin.  ⤵⤵⤵⤵ YouTube/ mucitanne



Yorumlar

  1. Çok hoş yazmışsın, ilgi ile takipteyim♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim blogdasim yeni yazı bekliyorum senden de okumayı özledim. 🤗

      Sil
  2. Süper olmuş deneyde açıklamada ayrıca meb in etkinlik bilgilendirmesinden sayende haberdar olduk. Teşekkürler 😉

    YanıtlaSil
  3. Karneler ile dagitildi ama demek ki ulasmayanlar oldu. Sevindim güzel bir şeye vesile olduğum için 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder