Un Kurabiyesi

Türkiye'nin katkısız buğday unu EGEM UN tarafından gönderilen paket geçen hafta elime ulaştı. Hediyeler için, EGEM UN Satış Direktörü Sayın, Hakan Kırbaşlı'a teşekkür ediyorum.
Çok yakın bir zamanda Antalya'da Yaşayan Bloggerlar için bir workshop hazırlığı içinde olduklarının da müjdesini ilettiler bizlere :)

Bilmeyenler için söylemeliyim ki EGEM UN 'un geçmişi 1955'e kadar dayanıyor ve geleneksel unu benzerlerinden farklı olarak üretiyorlar. Ayrıca Askorbik Asit de kullanmıyorlar. Ayrıntılı bilgi için;
http://www.egemun.com/ resmi web sitelerini inceleyebilirsiniz.

Ürünleri kullanmadan yorumlamak istemediğim için basit gibi görünen ama kesinlikle kaliteli bir un ile mükemmel bir sonuç alınan Un Kurabiyesi yapmak istedim. 

Ve gördüm ki hakikaten güzel bir un, hamuru yoğururken dahi hissedeceksiniz.


Merak edenler ve denemek isteyenler için tarifim;

Malzemeler:
  • 250gr Margarin ya da Terayağ
  • 1 Çay bardağı sıvı yağ
  • 1 Su bardağı pudra şekeri
  • 1 Paket Vanilya
  • Yeterince Un
Yapılışı:
  • Yumuşak margarin/ terayağ ile birlikte tüm malzemeler pürüzsüz bir hamur elde edilinceye kadar yoğurulur.
  • Hamur bir kaç parçaya ayrılır.
  • Rulo şekli verilip, çatal ile üzerine şekil verilir.
  • İki parmak olacak şekilde aralıklarla kesilir,
  • 180 derece fırında pişirilir
  • Dikkat edelim, beyaz şekilde kalacak!
  • Soğuduktan sonra, pudra şekeri ile süsleyerek servis edilir... 
Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Her zaman pratik hiç tadi değişmeyen on.numara bir kurabiye olmuş Emel'cigim ellerine sağlık. Afiyetle tuketesin sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hakikaten yılların eskitemediği bir tat :) Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık.Çayın yanında ne güzel olur.Egem un ile yaptığımız çeşitler çok güzel oldu gerçekten...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Egem Un hakikaten güzelmiş. Sevgiler :)

      Sil
  3. Emel'ciğim aynen pastane kurabiyelerine benzemiş..Ellerine sağlık güzelim birgünde bana yaparsın artık. :)))

    YanıtlaSil
  4. şu un kurabiyesini bir ben beceremiyorum :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de öyle düşünüyordum ama yapa yapa alışıyor insan :) Teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder